Hvem tjener online?

Alle marketingfolk – med undtagelse af dem hos de gamle reklamebureauer – arbejder intenst på at skabe synlighed og troværdighed for deres kunder. Og med synlighed menes både i søgemaskinen over dem alle (Google) og på de sociale medier som Facebook, G+ m.fl. Men hvilke brancher er det egentlig, der gør det rigtigt godt målt på indtjening og ROI på budgettet til online markedsføring? Vi har talt med en ekspert på området – Thomas Rosenstand fra søgemaskineoptimering firmaet Concept Interest – og vi har interviewet nogle aktører i forskellige brancher.

Dette er ikke et interview, hvorfor vi bringer de konklusioner, som vi har fået via vores research. Og lad os lægge ud med en branche, der ofte bruges som eksempel – nemlig salg af børnetøj. Her har vi talt med flere butikker, der melder, at indtjeningen er OK, men at konkurrencen er benhård, og at de mange nystartede – der hurtigt forsvinder igen – er et problem.

Der er i den branche en meget klar skillelinje mellem vindere og tabere. De bedst kørende butikker har et stærkt brand, der er baseret på både prisstruktur, kundeservice og udvalg. Og det tjener fornuftigt med penge. Resten – og det er flertallet – er enten lukningstruede eller bliver det snart.

De finansielle nicher

Penge har altid været i menneskets fokus, og det gælder også på nettet. Her er der et kolossalt udvalg af virksomheder, der tilbyder SMS lån i alle størrelser fra få tusinde kroner og op til over den kvarte million. en af de kendte aktører der er L’EASY Lån, og der er også flere andre.

Flertallet af dem har kun internettet som adgang til kunderne, og synlighed online er derfor afgørende. Ofte har disse udbydere af SMS lån meget store budgetter til søgemaskine synlighed og social media marketing. Læs meget mere om SMS lån: SMS lån ⇒ Minilån ⇒ Mikrolån ⇒ Nu, gratis og hurtig udbetaling ←

Online eksperter

Tjener online eksperter kassen på nettet? Det svinger faktisk utrolig meget. Nogle gør – andre halter sig gennem via konstante firmaskift etc. Der synes at være en voksende tendens til, at flere af de mere erfarne af slagsen kaster sig over egne projekter, hvor de bedre kan udnytte deres ekspertise.

Det er for eksempel tilfældet med Kim Tetzlaff, der for nogle måneder siden lancerede tjenesten Arcomus, der er et yderst intelligent og 100% online baseret kommunikationssystem til boligejendomme. Det er faktisk ret genialt – i al sin enkelthed. Du kan se en beskrivelse af hans projekt her.

Har du nogle eksempler på mennesker eller firmaer, der gør det godt i online branchen?

Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *